Pamatinformācija
Šie vispārīgie noteikumi un nosacījumi attiecas uz distances līgumiem, kas noslēgti interneta veikalā, kurš atrodas domēnā www.ajurshop.lv (turpmāk tekstā – “e-veikals” vai “interneta veikals”), starp pārdevēju un pircēju, kurš ir patērētājs.
Patērētājs ir fiziska persona, kas, slēdzot un izpildot patērētāju līgumu, nerīkojas savas uzņēmējdarbības, nodarbinātības vai profesijas ietvaros. Uz pirkumiem, ko veic komersants, attiecas komerctiesības.
Pārdevējs un interneta veikala operators ir
Uzņēmums: AjurShop s. r. o.
Juridiskā adrese: Tupolevova 1009/8, 851 01 Bratislava – Petržalka pilsētas rajons, Slovākijas Republika.
Uzņēmuma reģistrācijas numurs: 51117657
NMR: 2120599283
PVN reģistrācijas numurs: SK2120599283
Uzņēmums ir reģistrēts Bratislavas pilsētas tiesas III komercreģistrā, nodaļa: Sro, ieraksta Nr: 122868/B.
E-pasta adrese: kontakts@ajurshop.lv
Pasūtīšana un līguma noslēgšana
Pircēja aizpildīta pasūtījuma nosūtīšana tiek uzskatīta par priekšlikumu noslēgt līgumu, pamatojoties uz pārdevēja piedāvājumu interneta veikalā. Līgums tiek noslēgts pēc tam, kad pārdevējs ir apstiprinājis pasūtījumu.
Preču cenas
Visas preču cenas interneta veikalā ir galīgās, ieskaitot visus nodokļus. Pārdevējs ir PVN maksātājs. Preču cenā nav iekļautas piegādes izmaksas. Tās ir norādītas https://ajurshop.lv/piegade-un-maksajums/. Piegādes izmaksas ir norādītas arī iepirkumu grozā, kā arī pasūtījuma veidlapā pirms pasūtījuma pabeigšanas, kur pircējs redz arī kopējo pasūtījuma cenu, ieskaitot piegādes izmaksas.
Preču apmaksa
Pārdevējs pieņem samaksu par pasūtītajām precēm veidā, kas norādīts https://ajurshop.lv/piegade-un-maksajums/un pasūtījuma veidlapā pirms pasūtījuma pabeigšanas. Pircēja pienākums ir kā daļu no pasūtījuma tiešsaistes veikalā samaksāt Pārdevējam cenu par pasūtītajām precēm.
Preču piegāde
Ja precei nav norādīts piegādes termiņš, pārdevējs piegādās preci pircējam ne vēlāk kā 30 dienu laikā. Tomēr parasti piegādes laiks ir 2 līdz 3 dienas.
Preces tiek uzskatītas par pircēja pieņemtām, kad pircējs vai pircēja norādīta trešā persona (izņemot pārvadātāju) pieņem visas pasūtītās preces daļas, vai arī, ja: a) pircēja vienā pasūtījumā pasūtītās preces tiek piegādātas atsevišķi, kad tiek pieņemta pēdējā piegādātā prece, b) preces tiek piegādātas vairākās daļās vai gabalos, kad tiek pieņemta pēdējā daļa vai gabals, c) preces tiek piegādātas atkārtoti noteiktā laika periodā, kad tiek pieņemta pirmā preču piegāde.
Sūdzību procedūra
Pārdevējs ir atbildīgs par preču defektiem brīdī, kad pircējs tās pieņem. Lietotu preču gadījumā pārdevējs nav atbildīgs par defektiem, kas radušies lietošanas vai nolietojuma dēļ. Ja preces tiek pārdotas par zemāku cenu, pārdevējs nav atbildīgs par defektiem, par kuriem tika noteikta zemāka cena. Ja vien preces nav ātrbojīgas vai lietotas, pārdevējs ir atbildīgs par defektiem, kas rodas pēc preču pārņemšanas garantijas (garantijas) laikā.
Garantijas termiņš jaunām precēm ir 24 mēneši no dienas, kad pircējs ir pieņēmis preces. Lietotu preču garantijas termiņš ir 12 mēneši. Ja uz pārdotās preces, tās iepakojuma vai tai pievienotajā instrukcijā ir norādīts lietošanas termiņš, garantijas termiņš nebeidzas pirms šī termiņa beigām. Pircējam ir jāiesniedz pretenzija par precēm, kas ātri bojājas, ne vēlāk kā nākamajā dienā pēc to iegādes.
Garantijas karte tiek izsniegta pēc pircēja pieprasījuma. Lai iesniegtu sūdzību, pietiek ar pirkumu apliecinošu dokumentu.
Ja precei ir novēršams defekts, pircējam ir tiesības prasīt, lai defekts tiktu savlaicīgi un pareizi un bez maksas novērsts. Pārdevēja pienākums ir novērst defektu bez nepamatotas kavēšanās.
Tā vietā, lai novērstu defektu, pircējs var pieprasīt, lai preces tiktu nomainītas pret precēm bez defektiem vai, ja defekts attiecas tikai uz preces daļu, lai šī daļa tiktu nomainīta, ja tas pārdevējam nerada pārmērīgas izmaksas, salīdzinot ar preces cenu vai defekta apjomu. Pārdevējs vienmēr var aizstāt bojāto preci ar preci bez defektiem, nevis novērst defektu, ja tas nerada nopietnas neērtības pircējam. Gadījumā, ja defektu nav iespējams novērst un tas neļauj lietu pienācīgi lietot kā lietu bez defektiem, pircējam ir tiesības aizstāt lietu vai atkāpties no līguma. Tādas pašas tiesības pircējam ir arī tad, ja trūkumi ir novēršami, bet pircējs nevar lietu pienācīgi lietot, jo defekts pēc remonta atkārtojas vai ir vairāki defekti. Ja ir citi neatjaunojami defekti, pircējam ir tiesības uz saprātīgu atlaidi no lietas cenas.
Tiesības, kas izriet no atbildības par defektiem, tiek īstenotas pārdevēja adresē AjurShop s. r. o., Tupolevova 1009/8, 851 01 Bratislava, Slovākijas Republika. Tomēr, ja garantijas kartē ir norādīts garantijas serviss, kas atrodas Pārdevēja telpās vai tuvāk Pircējam, Pircējs izmanto tiesības veikt remontu garantijas servisā. Garantijas dienesta pienākums ir veikt remontu ne vēlāk kā 30 dienu laikā.
Ja prece tiek nomainīta, garantijas termiņš sākas no jauna no jaunās preces pieņemšanas brīža. Tas pats attiecas uz garantijas daļas nomaiņu.
Sūdzības izskatīšana nozīmē sūdzības procedūras izbeigšanu, nododot salaboto preci, preces nomaiņu, preces pirkuma cenas atmaksu, samērīgas atlaides samaksu no preces cenas, rakstisku lūgumu pieņemt pakalpojumu vai pamatotu atteikumu.
Ja tiek iesniegta sūdzība, Pārdevējs nosaka tās izskatīšanas veidu nekavējoties un sarežģītos gadījumos ne vēlāk kā 3 darba dienu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas, pamatotos gadījumos, jo īpaši, ja nepieciešams visaptverošs tehnisks preces vai pakalpojuma stāvokļa novērtējums, ne vēlāk kā 30 dienu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas. Kad ir noteikts sūdzības izskatīšanas veids, sūdzību izskata nekavējoties; pamatotos gadījumos sūdzību var izskatīt vēlāk, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas. Pēc sūdzības izskatīšanas termiņa beigām pircējam ir tiesības atteikties no līguma vai apmainīt preci pret jaunu.
Ja Pircējs ir iesniedzis sūdzību par produktu pirmo 12 mēnešu laikā no pirkuma datuma, Pārdevējs var noraidīt sūdzību, tikai pamatojoties uz profesionālu novērtējumu; neatkarīgi no profesionālā novērtējuma rezultāta Pārdevējs nepieprasīs Pircējam segt profesionālā novērtējuma izmaksas vai citas ar profesionālo novērtējumu saistītās izmaksas. Pārdevējs ne vēlāk kā 14 dienu laikā no sūdzības nokārtošanas dienas iesniedz Pircējam profesionālā novērtējuma kopiju, kas pamato sūdzības noraidīšanu. Ja Pircējs ir iesniedzis sūdzību par preci vairāk nekā 12 mēnešus pēc tās iegādes datuma un Pārdevējs to ir noraidījis, Pārdevējs sūdzības risināšanas dokumentā norāda, kam Pircējs var nosūtīt preci profesionālai novērtēšanai. Ja prece tiek nosūtīta ekspertīzes veikšanai norādītajai personai, ekspertīzes izmaksas, kā arī jebkuras citas ar to saistītās izmaksas sedz Pārdevējs neatkarīgi no ekspertīzes rezultātiem. Ja pircējs ar ekspertīzes palīdzību pierāda pārdevēja atbildību par defektu, pircējs var atkārtoti izvirzīt prasību; ekspertīzes laikā garantijas termiņš nebeidzas. Pārdevēja pienākums ir 14 dienu laikā no atkārtotas pretenzijas iesniegšanas dienas atlīdzināt pircējam visas izmaksas, kas radušās saistībā ar ekspertīzes veikšanu, kā arī visas ar to saistītās pamatotās izmaksas. Atkārtoti iesniegtu prasību nevar noraidīt.
Pārdevēja pienākums ir izsniegt pircējam pretenzijas apstiprinājumu. Ja pretenzija tiek iesniegta pa e-pastu, Pārdevēja pienākums ir nekavējoties izsniegt Pircējam pretenzijas apstiprinājumu; ja apstiprinājumu nav iespējams izsniegt nekavējoties, tas jāizsniedz bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā kopā ar pretenzijas pierādījumu; pretenzijas apstiprinājums nav jāsniedz, ja Pircējs pretenziju var pierādīt citā veidā.
Preču atgriešana – atteikšanās no līguma, nenorādot iemeslu
Pircējam ir tiesības atteikties no līguma, nenorādot iemeslu, 14 dienu laikā pēc preču saņemšanas. Šīs tiesības var izmantot tikai patērētājs.
Preces tiek uzskatītas par Pircēja pieņemtām, kad Pircējs vai Pircēja norādīta trešā persona (izņemot pārvadātāju) pieņem visas pasūtītās preču daļas, vai, ja a) preces, ko Pircējs pasūtījis vienā pasūtījumā, tiek piegādātas atsevišķi, pieņemot preces, kas piegādātas pēdējās, b) preces tiek piegādātas vairākās daļās vai gabalos, pieņemot pēdējo daļu vai gabalu, c) preces tiek piegādātas atkārtoti noteiktā laika periodā, pieņemot pirmo preču piegādi.
Pircējs var atkāpties no līguma, kura priekšmets ir preču piegāde, arī pirms atteikuma termiņa sākuma.
Pircējs nevar atkāpties no līguma, kura priekšmets ir:
- preču pārdošana, kas izgatavotas saskaņā ar patērētāja īpašām prasībām, pēc pasūtījuma izgatavotas preces vai preces, kas īpaši paredzētas vienam patērētājam;
- tādu preču pārdošana, kas ātri bojājas vai ātri bojājas, piemēram, pārtikas produkti, uz kuriem norādīts derīguma termiņš;
- tādu preču pārdošana, kuras ir ievietotas aizsargiepakojumā, kas veselības vai higiēnas apsvērumu dēļ nav piemērots atpakaļnosūtīšanai, un kuru aizsargiepakojums pēc piegādes ir bojāts;
- tādu preču pārdošana, kuras pēc piegādes to īpašību dēļ var būt neatdalāmas no citām precēm.
Pircējs var izmantot atteikuma tiesības rakstiski vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju (piemēram, e-pastu), vai nosūtot aizpildītu veidlapu, kas ir pieejama tīmekļa vietnē https://ajurshop.lv/wp-content/uploads/atteikuma-veidlapa.pdf.
Atteikuma tiesības var izmantot arī, nosūtot paziņojumu par atteikumu 14 dienu termiņa pēdējā dienā.
Pēc paziņojuma par atteikšanos no Līguma saņemšanas Pārdevējs vēlākais 14 dienu laikā atmaksā Pircējam visus maksājumus, kas saņemti no Pircēja saskaņā ar Līgumu vai saistībā ar to, tostarp transporta, piegādes un pasta izdevumus un citas izmaksas un maksājumus. Pārdevējs atmaksā maksājumu tādā pašā veidā, kādā Pircējs veicis maksājumu. Pircējs var arī vienoties ar Pārdevēju par citu maksājuma atmaksas veidu.
Pārdevējam nav pienākuma atmaksāt Pircējam papildu izmaksas, ja Pircējs ir skaidri izvēlējies piegādes veidu, kas atšķiras no Pārdevēja piedāvātā lētākā parastā piegādes veida. Papildu izmaksas ir starpība starp Pircēja izvēlētā piegādes veida izmaksām un Pārdevēja piedāvātā lētākā parastā piegādes veida izmaksām.
Pēc atkāpšanās no līguma pārdevējam nav pienākuma atmaksāt pircējam izdevumus, pirms preces viņam nav piegādātas vai kamēr pircējs nepierāda, ka preces ir nosūtītas atpakaļ pārdevējam, ja vien pārdevējs nepiedāvā saņemt preces personīgi vai ar viņa pilnvarotas personas starpniecību.
Pircēja pienākums ir nosūtīt atpakaļ vai nodot preces pārdevējam vai pārdevēja pilnvarotai personai 14 dienu laikā no atteikuma no līguma dienas. Šis termiņš tiek uzskatīts par ievērotu, ja preces ir nodotas nosūtīšanai vēlākais termiņa pēdējā dienā.
Atteikuma no līguma gadījumā pircējs sedz tikai tos izdevumus, kas saistīti ar preču nosūtīšanu atpakaļ pārdevējam vai pārdevēja pilnvarotai personai, kura ir pilnvarota saņemt preces, kā arī izdevumus, kas saistīti ar tādu preču nosūtīšanu atpakaļ pa pastu, kuras to īpašību dēļ nav iespējams nosūtīt atpakaļ.
Pircējs ir atbildīgs par jebkādu preču vērtības samazinājumu, kas radies preču apstrādes rezultātā, kura pārsniedz preču īpašību un funkcionalitātes noteikšanai nepieciešamo apstrādi.
Alternatīvas strīdu izšķiršanas metodes
Pircējam patērētājam ir tiesības vērsties pie Pārdevēja ar prasību par tiesiskās aizsardzības līdzekļiem (nosūtot to uz e-pasta adresi kontakt@ajurshop.pl), ja viņš nav apmierināts ar to, kā Pārdevējs ir izskatījis viņa sūdzību, vai ja viņš uzskata, ka Pārdevējs ir pārkāpis viņa patērētāju tiesības. Ja Pārdevējs uz šo pieprasījumu atbild negatīvi vai neatbild 30 dienu laikā pēc pieprasījuma nosūtīšanas, patērētājam ir tiesības iesniegt pieteikumu alternatīvai strīdu izšķiršanas iestādei (turpmāk tekstā – “ADR iestāde”). ADR struktūras ir struktūras un juridiskas personas, kas pilnvarotas saskaņā ar ADR likumu. ADR struktūru saraksts ir pieejams Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2.
Patērētāji var iesniegt sūdzību arī, izmantojot RSO alternatīvās strīdu izšķiršanas platformu, kas ir pieejama tiešsaistē http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatīvo strīdu izšķiršanu var izmantot tikai patērētājs – fiziska persona, kas, slēdzot un izpildot patērētāju līgumu, nerīkojas savas uzņēmējdarbības, nodarbinātības vai profesijas ietvaros. Alternatīvās strīdu izšķiršanas metodes piemēro tikai strīdiem starp patērētāju un pārdevēju, kas izriet no patērētāju līguma vai ir saistīti ar to. Alternatīvas strīdu izšķiršanas metodes piemēro tikai distances līgumiem. Alternatīvas strīdu izšķiršanas metodes nepiemēro strīdiem, kuru vērtība nepārsniedz EUR 20. Alternatīvās strīdu izšķiršanas struktūra var pieprasīt, lai patērētājs samaksā alternatīvās strīdu izšķiršanas uzsākšanas maksu, kas nepārsniedz EUR 5, ieskaitot PVN.
Veselīguma un uzturvērtības prasības
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 20. decembra Regulu (EK) Nr. 1924 par uzturvērtības un veselīguma norādēm uz pārtikas produktiem uz pārtikas produktiem nedrīkst norādīt citas uzturvērtības un veselīguma norādes, izņemot atļautās. Pārdevēja tīmekļa vietnē sniegtā informācija par uzturvērtības un veselīguma norādēm ir tikai vietējos un ārvalstu informācijas avotos brīvi pieejamās informācijas apkopojums, un tā nekādā gadījumā nav pierādījums pārtikas produkta faktiskajai iedarbībai vai tā uzturvērtībai un ārstnieciskajai iedarbībai. Ja Pircējam ir nepieciešama precīza informācija, kas pamatota ar ekspertu un zinātniskiem pētījumiem, ir svarīgi konsultēties ar visiem pieejamajiem ekspertu avotiem. Pircējam pirms pārtikas produkta lietošanas vienmēr jākonsultējas ar ārstu gan par iespējamo pozitīvo, gan negatīvo ietekmi.
Pārdevēja tīmekļa vietnē sniegtie padomi, informācija un ieteikumi neaizstāj ārsta konsultāciju. Tie ir tikai pārdevēja personisks ieteikums. Pārdevējs nav atbildīgs par satura nepareizu interpretāciju. Pircējs pats ir atbildīgs par savu veselību.
Pārdevēja tīmekļa vietnē ietvertā informācija ir tikai informatīvos nolūkos un nekādā gadījumā neaizstāj ārsta ieteikto ārstēšanu. Attiecīgi Pārdevējs iesaka konsultēties ar ārstu par jebkādām Pircēja veselības problēmām, jo īpaši grūtniecēm un sievietēm, kas baro bērnu ar krūti, maziem bērniem vai personām, kas slimo ar nopietnām slimībām.